Frankrijk

15 juni 2022 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

Vanochtend vroeg met een schitterende zonsopkomst vertrokken uit Duinkerken om verder zuidwaarts te varen.

Tja ,het nauw van Calais,  daar heb ik van tevoren héél  veel over gelezen.

Hoe laat vertrekken om de maximale stroom mee te krijgen,  liever niet in het donker aankomen in Boulogne sur mer.

En niet te vergeten het drukke scheepvaartverkeer, waaronder  de ferry van Dover naar Calais en vice versa!!

Nou, ik heb me  weer eens druk gemaakt om niks, het was een schitterende zeereis, waarbij een gedenkwaardig  moment.....   we hebben de 1ste kaap gerond ( gris nez)😁

Ik heb besloten om maar geen blogs van medereizigers meer te lezen, dat  geeft maar  onnodige stress🤣

We zitten nu heerlijk  in de kuip,  het is ongeveer 25 graden en we genieten van een lekker stokbroodje met Franse kaas.

Wordt vervolgd 😀⛵️😘

1. Jenneken Wagenaar:
    15 juni 2022
    Proost Trijnie en Johannes. Boulogne sur Mer, prachtig! Even verderop Le Touqet Paris Plage! Ook heel mooi. Nou, tot dusver gaat alles dus voortvarend (uitdrukking komt ongetwijfeld ook uit de zeevaart 😁). Je hebt gelijk om geen verhalen van andere reizigers te lezen, word je alleen maar nerveus van. Gewoon je eigen pad trekken! Veel plezier!
  2. Sjoukje:
    Vivre la vie!! 🍷 🥖 🧀 😍
  3. Audrey:
    15 juni 2022
    Super. Ervaar het allemaal op je eigen manier en laat je niet beïnvloeden door wide verhalen. Geniet ervan.
  4. Arnold Eisma:
    15 juni 2022
    Gaat prima zo, jullie hebben ook voortreffelijk weer kan niet beter met zo'n windje van achteren, goede reis verder ik blijf jullie volgen. Wij hebben bijna dezelfde reis 10 jaar geleden gemaakt met een 2 master van 25 meter Stellendam - Villa Real de Santo António. Wel in één keer van Dartmouth naar A Cotuña waren nog niet met pensioen prachtige reis. Achteraf te weinig kleine haventje aangedaan.
    Jullie verder goede reis.
  5. Trijnie en Johannes:
    31 juli 2022
    De reis gaat voortreffelijk, elke dag iets nieuws, wij wel leuke kleine havens aangedaan, zijn nu onderweg naar Ribadesella, moeten daar met hoogwater naar binnen. Er zijn orca,s hier in de buurt en die vallen schepen aan, dus hebben al een plan klaar om ze te verjagen.
  6. Spriensma, R.I.I.:
    15 juni 2022
    Bij jullie mooi weer , bij ons ook. Veel genoegen op deze reis.
  7. Rita:
    Heel mooi allemaal....
    Genieten👍
  8. Ed Zondag:
    16 juni 2022
    Johan, ik zit op m n boot in Rock Hall Md. USA en lees je reisverhaal al een paar dagen. I love it!
    Het is heel inspireerent dat je dit doet met je vrouw op onze gevorderde leeftijd. Kijk uit naar de rest van de reis.
  9. Luuz &:Arnesto:
    16 juni 2022
    Het giet mooi An zeg 👍 Trijnie wat ben je dapper. In het nu☺️ Heerlijk om mee te deinen op de voortvarende vaart. Zet'm op saampies 😘😘
  10. 16 juni 2022
    Oh heerlijk, kijk vw tonny op jullie blog. Maar geniet helemaal mee.
    Liefs van ons
  11. Trijnie en Johannes:
    16 juni 2022
    Hoi Joke, we hebben jullie toegevoegd aan de reislogger, hoef je het niet meer via Tonny te lezen.
    We zijn inmiddels in Frankrijk 😀
  12. Jolanda:
    17 juni 2022
    Erg leuk allemaal het is net of we er zo een beetje bij zijn 😀 Lekker genieten samen 😘