Een kleine update

24 december 2023 - Olhão, Portugal

Lieve volgers,

De meeste volgers van onze reislogger  kennen ons verhaal vanaf afgelopen juni tot nu. Een klein groepje volgers denkt misschien dat wij van de aardbodem verdwenen zijn. We kunnen jullie geruststellen, niets is minder waar.

De boot staat sinds juni op de wal in Olhão.  Wij zijn afgelopen zomer 2 maanden thuis geweest en in die periode hebben onze dochter en schoonzoon een huis gekocht  in Grou met enig achterstallig onderhoud.

Logischerwijs hebben wij onze plannen aangepast en het varen tijdelijk opgeschort.

We zijn  afgelopen zomer nog  6 weken naar Olhao geweest om o.a. te klussen aan de boot alvorens de handen uit de mouwen te steken in Grou.

Het onverwachte bezoek van Ina en Martin  in Olhão was super. Bijgekletst, terrasje gepakt, wijntje/ biertje gedronken, met de veerboot naar Culatra, heerlijke verse zalm gegeten enz enz. We hebben een ontzettende gezellige week gehad👍. We vinden het wel  héél gezellig om bezoek te krijgen 😉🥰

Zoals het nu lijkt wordt de boot begin april weer te water gelaten waarna wij onze reis gaan vervolgen.

Ons eerste doel is om rivieropwaarts naar Sevilla af te reizen om daarna door te varen naar de Middellandse zee.

( mits de orka's zich wat rustig houden bij de straat van Gibraltar🙏🙏. )

Wij zijn nu ook tijdelijk weer even in  Olhao.  Johannes is bezig om de diepte-en snelheidsmeter op de Vrijheid te vervangen en ik geniet van mijn leesboeken en de Dr  Denker kerstpuzzel🤣.

Bij deze wensen wij iedereen hele gezellige kerstdagen🌲 en een gelukkig, gezond en liefdevol 2024🥂

Continua😀⛵️😘

1. Luuz &:Arnesto:
    25 december 2023
    Ooooh, heerlijk dat jullie daar weer zijn. Int zelfde huis logeren of overnachten jullie wel op de Vrijheid? Tijdelijk hier lees ik. Wanneer nog even hier?
    Fijne dagen en liefszz uut Ass'n 🥂✨😘
  2. Trijnie en Johannes:
    25 december 2023
    Hoi hoi, wij hebben een ander appartement gehuurd, vanaf april weer op de Vrijheid. We zijn februari en maart nog in Grou.
    Veel plezier en de groetjes aan Arnesto 😀🙋‍♂️😘
  3. Anne:
    25 december 2023
    Ook een goede kerstdagen gewenst
  4. Trijnie en Johannes:
    Dankjewel Anne😁
  5. Sjoukje:
    26 december 2023
    Hele fijne dagen daar en tot snel! 🥂🎄🙂
  6. Trijnie en Johannes:
    26 december 2023
    Tot gauw in Grou, komen we even een nieuwjaarsborrel halen bij jullie 😁🥂
  7. Sjoukje:
    27 december 2023
    🥂👍🏼🍷😄
  8. Jenneken Wagenaar:
    27 december 2023
    Geniet daar nog maar lekker van het mooie weer.! 😘
  9. Piet:
    28 december 2023
    Geniet er van daar ! Het weer is daar vast stukken beter dan hier!
    Alvast een soûn en lokkig 2024!

groet Piet