Fècamp

19 juni 2022 - Fécamp, Frankrijk

Daar liggen we dan, verwaaid in Fècamp!!

Na  Boulogne sur mer en Dieppe ( waar Johannes een oud collega heeft ontmoet) is het weer omgeslagen en zijn de weergoden niet met ons. Tja het gaat je niet altijd voor de wind😅

Gisteren ons plan om naar Le Havre  te varen op tijd bijgesteld en lagen mooi op tijd in de haven, voor het geweld losbarstte. Met een dikke windkracht 7 à 8 uit het noorden is de haven een behoorlijke klotsbak, ligt de Vrijheid nogal te deinen en komt er van slapen niet veel terecht.

We hebben nog  een lange wandeling kunnen maken  door het oude Fécamp, samen met neef Anne, die al heel gezellig 3 dagen met ons meereist. 😀

Fécamp is een oud vissersdorpje waar veel te zien is, de indrukwekkende krijtrotsen langs de kust, vissershuisjes langs de haven, en een prachtig paleis, waar nog steeds de Bénédictine likeur wordt gedistilleerd. ( nog niet het genoegen gehad om deze te mogen proeven)

Het hoogteverschil  van 8 meter bij eb en vloed is heel indrukwekkend, wat mooie plaatjes oplevert 😀

We blijven vandaag in de haven liggen in afwachting van beter weer en  gaan onszelf tracteren op een heerlijk stukje Frans gebak en de Bénédictine  likeur om  Johannes zijn 70 ste levensjaar te vieren🥳🥰 (69 jaar geworden  vandaag)

Wordt vervolgd 😀⛵️😘

1. Jenneken Wagenaar:
    19 juni 2022
    Maak er een gezellige dag van! Gefeliciteerd van ons beiden! 😘🥳
  2. Bé Vijge:
    19 juni 2022
    Leuke foto's. En een wtk blijft een wtk natuurlijk. Op de knieën of op de rug, maar het werk moet doorgaan. Veel [plezier in Fecamp, ondanks het weer.
  3. Spriensma, R.I.I.:
    19 juni 2022
    Tige lokwinske mei dyn jierdei.....
  4. Sjoukje:
    19 juni 2022
    Gefeliciteerd en een gezellige dag!! 🍷😘
  5. Eric:
    19 juni 2022
    Gefeliciteerd met je 70e jaardag.
    Eric en Fenneke
  6. Bé Vijge:
    19 juni 2022
    Er zit in Fecamp ook een heel goede wijnhandelaar vlak bij de haven.
  7. Arjan Kramer:
    19 juni 2022
    Gefeliciteerd Johannes en geniet samen van een heerlijk likeurtje.
  8. Luuz &:Arnesto:
    19 juni 2022
    Oooooh ... Nu pas 70😉 van harte saampies🥳🎉 Pracht verhaal & plaatjes. Lfz uut Ass'n 😘
  9. Nico & Thea:
    He Bakker,
    Lokwinske mei dyn 69 ste jierdei.
    Moai om sa dyn jierdei te fieren yn in moaie omjouning.
    Genietsje fan elkoar en fan jimme prachtich avontoar.
    Troch de moaie ferhalen en foto,s fia jimme reisblog kinne wy ek genietsje fan jim avontoar.
  10. Jolanda:
    Gefeliciteerd saampies 😘🥂🥂 Mooie verhalen geniet ervan 🙋🏻
  11. Bas&Aukje:
    19 juni 2022
    still going strong your personal captain...may he sail you safely all the way to Portugal...
    Many thanks for your description of the harbours and what to say locally...we realy enjoy it!
  12. Ineke:
    19 juni 2022
    Van harte gefeliciteerd samen... Proost op een fantastisch mooi levensjaar!
    Het is idd genieten van de foto's en het heerlijke verhaal iedere keer... lfs uit Dalen XX
  13. Grietje:
    19 juni 2022
    Mooie avonturen, we genieten ervan.
    Bonne fête à toi, happy birthday to you!
    Proficiat met je verjaardag Johannes we proosten op afstand. 🎶🎉💐🎁🎂🥂💋❤
  14. Anna:
    19 juni 2022
    We genieten van jullie mooie verhalen. Bijna in Honfleur! Gefeliciteerd met jouw 70e verjaardag Johannes. Goede vaart.
    Jaap en Anna
  15. Trijnie en Johannes:
    27 juni 2022
    Honfleur toch overgeslagen, we hadden een gunstige wind om naar Cherbourg te varen. Misschien treffen we jullie daar volgend jaar op de terugreis 😁
  16. Siska:
    20 juni 2022
    Gefeliciteerd nog. Wat fijn om te horen dat jullie zo genieten. Ook ik geniet steeds weer van jullie mooie verhalen en foto's. Leuk om zo met jullie mee te reizen. Lieve groetjes, Siska
  17. Renée Slooff:
    3 juli 2022
    Alsnog van harte gefeliciteerd Johannes!

Groetjes, Renée