België

13 juni 2022 - Nieuwpoort, België

Na een paar heerlijke dagen in Scheveningen  en na afscheid te hebben genomen van Rinske en Martijn, hebben  we vandaag de zoute haring vervangen voor  Belgische bonbons 😋

Vanochtend om 7 uur vertrokken en we hadden 5 uren lang de stroom mee richting de Belgische kust.  Eigenlijk hadden we een uurtje eerder moeten vertrekken om de volle 6 uren stroom mee te pakken,  maar het lag nog zo lekker om 05.30🥱😊

Een pittig windje, kracht 5 met uitschieters naar 6, een flinke deining en  9.4 knopen op de teller. Niet misselijk of zeeziek,  het zeeleven begint alweer te wennen.

Het is inmiddels  17.30 en we  dobberen rustig verder, de wind is gaan liggen en we hebben  stroom tegen. We hebben de bultrug niet zien zwemmen,  maar wel 2 zeehondjes die nieuwsgierig hun koppies boven water staken🤗

De kust van België kunnen  we nu in de verte zien. Zo mooi als de Nederlandse kust is met weinig bebouwing,  zo lelijk is de bebouwde kust van België met torenhoge flats.....zo jammer

Om 21.15 zijn we afgemeerd in Nieuwpoort, het is  tijd voor een pintje🍻😁

Wordt vervolgd 😄⛵️😘

1. Spriensma, R.I.I.:
    13 juni 2022
    Is mooi, wij nemen er ook een. We leven met jullie mee en wensen jullie veel plezier in Nieuwpoort. Is wel een mooi stadje. Pas een beetje op voor die Belgen Johannes, zijn de slimsten niet. Groeten van het Bregepaad.........donderdag gaat onze boot in het water.
  2. Trijnie en Johannes:
    13 juni 2022
    Prachtig weer om met de boot te varen aankomend weekend⛵️👍
  3. Jenneken Wagenaar:
    Weer een mooi verhaal. Je komt op stoom Trijnie! 😘
  4. Jan Hendrik:
    13 juni 2022
    Goed bezig, en wat treffen jullie het met het weer !! Geniet ervan en leuk dat we de updates zo kunnen ontvangen !
  5. Luuz &:Arnesto:
    13 juni 2022
    Hey.... Klinkt best goed. Behalve die lelijke kustlijn ☺️ Hier ook een pintje🍻 Proost op België. Wij kijken uit naar het volgende verslag. Heel leuk dit👍😘
  6. Riny Nauta:
    13 juni 2022
    Ik vind het leuk om jullie te volgen . We zagen al dat jullie richting Belgie gingen . Ben nu met Anne op fiets vakantie . Maarn en omgeving . We volgen jullie op de voet . Groetjes Riny.
  7. Trijnie en Johannes:
    13 juni 2022
    Je volgt ons op de voet? Op de fiets toch🤣🤣🌊
  8. Frits Zegers:
    13 juni 2022
    Maurits dronk in 1600 ook een pintje in Nieuwpoort. Zal dus wel goed zijn. Schol!
  9. Trijnie en Johannes:
    Was goed in te nemen.
    Hopelijk halen wij Duinkerke vanavond wel 😁
  10. Riny Nauta:
    Leuk, 🤣 ⛵️
  11. Ineke:
    14 juni 2022
    Heerlijk om zo met jullie mee te varen...Leest lekker weg.... En fijn Trijnie dat het zeeleven alweer begint te wennen...
  12. Wouter:
    14 juni 2022
    Goed om te lezen dat jullie de “wind in de zeilen” hebben. Hoe lang denken jullie daar te blijven? Of gaan jullie direct door ri Normandie. In ieder geval zakken jullie langzamerhand ri het zuiden. Take care you2.
  13. Trijnie en Johannes:
    14 juni 2022
    We zijn net afgemeerd in Duinkerken, morgenvroeg door het nauw van Calais, weer een hele nieuwe ervaring😁
  14. Jolanda:
    Leuk, leuk , leuk 😀🙋🏻😘