Vrijheid van de zee ( mare liberum)

8 juni 2022 - Scheveningen, Nederland

Onze 1 ste zeereis zit erop. Gisteren van IJmuiden naar Scheveningen gevaren met een matig windje,  maar een behoorlijke deining. Bij het uitvaren van de haven van IJmuiden  werden mijn zeebenen behoorlijke op de proef gesteld 🌊 Verschillende stromingen die daar bij elkaar komen met de deining samen zorgden voor een  flink schommelende Vrijheid.🤢🤢  De genua erbij getrokken ( voor de leken onder ons , dit is ons voorzeil😀) , waardoor we een stuk rustiger in het water lagen.  Zo hebben we genoten van onze 1ste zeereis en zijn we de haven van Scheveningen binnen gelopen vergezeld door een prachtige  zonsondergang 😍 ( filmpje  en foto toegevoegd).

Om  22.30 getoost op een prachtige vaardag met een welverdiende aankomstborrel, waarna heerlijk te kooi in het vooronder 😊

We wachten nu op een gunstige wind en droog weer om verder zuidwaarts te varen.

Wordt vervolgd 😀⛵️😘

De kop is eraf🤛
    Top 😘
  4. Bas&Aukje:
    8 juni 2022
    een pracht zonsondergang is een mooie beloning na zo'n straffe bries en steile golven...
  5. Jenneken Wagenaar:
    8 juni 2022
    Jullie doen mooi rustig aan zo te zien. Alle tijd van de wereld. Fijn dat het eerste traject over zee goed gegaan is. Het zal idd wel wennen zijn. Maar als beloning een prachtige zonsondergang en een lekker glas wijn, zijn dan ook welverdiend!
  6. Trijnie en Johannes:
    Zo is het , niks aan toe te voegen 😁
  7. Klaas:
    8 juni 2022
    …Dus de eerste doop..buitengaats is geweest..mooie nieuwe ervaring…mooie zonsondergang…
    ..Het avontuur is nu begonnen..de voorspellingen worden wel beter..naar het weekend toe…fijne avond en we horen weer…
  8. Theodore Schütz:
    9 juni 2022
    Hallo Johannes geniet dit ten volle
    Groete uit Suid Afrika
  9. Jolanda:
    9 juni 2022
    Ha je moet ook maar zeebenen hebben, ik vind het dapper wat een avontuur mooi dat het kan. Succes saampies geniet ervan 😘
  10. Arnold Eisma:
    10 juni 2022
    Mooie reisje met die NW wind.
    Komen jullie nog Vian Neeltje Jans if Vlissingen.
    Goede reis verder Arnold
  11. Trijnie en Johannes:
    13 juni 2022
    Wij hebben wel aan je gedacht, maar de wind was gunstig om naar Nieuwpoort te zeilen. Vandaag 91 mijl gedaan.
  12. Johannes bakker:
    10 juni 2022
    Liggen verwaaid in Scheveningen, maar is niet erg: zien Rinske en Martijn nog even voor wij verder varen.
  13. Theodore Schütz:
    13 juni 2022
    Voorwaarts sonder vrees met vryheid
    Theo
  14. Trijnie en Johannes:
    Echt genieten, vrijheid blijheid⛵💨🧭🎶🥂
  15. Arnold Eisma:
    14 juni 2022
    Jullie hebben gelijk NW komt niet zo vaak voor in dit seizoen, lekjer lang licht zou het ook gedaan hebben.
    Goede reis verder geniet ervan straks krijg je de Portugeese Noord ook mee.
    Groetjes Arnold