2022⛵️👌🇳🇱🇹🇩🇲🇫🇬🇧 🇪🇸🇵🇹.

15 december 2022 - Olhão, Portugal

Ik kan wel schrijven dat we een bijzonder, avontuurlijk, emotioneel, spannend, leerzaam enz. enz. jaar achter de rug hebben.

Het eerste half jaar stond in het teken van definitieve plannen maken voor onze zeilreis naar Zuid-Portugal. Het uitstippelen van de reis, de boot helemaal  vaarklaar maken en afscheid nemen.

It's time to say goodbye.....Al meer dan een half jaar geleden werd dit nummer bij ons vertrek gedraaid. Als de dag van gisteren......maar wat is er in de afgelopen 6 maanden veel gebeurd.

We zijn heel veel avonturen, ervaringen en verhalen rijker.  Ontzettend veel interessante mensen ontmoet met ieder hun eigen verhaal. Ik ben mezelf af en toe wel tegengekomen, maar met de altijd relaxte  Johannes  aan mijn zijde weet ik dat het goed komt.

Olhaõ is inmiddels prachtig versierd zo vlak voor de Kerstdagen en de sfeer is gemoedelijk en gezellig.

Thuis staat de  door Jorn en Else versierde  kerstboom op ons te wachten. De dikke truien liggen klaar in de koffer, samen met handschoenen en mutsen.  We hebben heel veel zin om even naar huis te gaan en iedereen te zien, te knuffelen en bij te praten.

Na dik zes maanden in een kleine ruimte te hebben gewoond, gaan we straks weer even de luxe van thuis ervaren. Het gemak van een vierpitsgastel , niet met je handdoekje over de steiger richting de doucheruimte, een wasmachine die langer over het programma doet dan de  dertig minuten in de wasserette en op de knieën in het vooronder de bedden verschonen. De meest eenvoudige handelingen thuis zijn aan boord soms wel een uitdaging die we heel graag aangaan.

Ons zeilavontuur is nog lang niet ten einde. Waar de wind ons gaat brengen volgend jaar??? We hebben geen idee en we laten alle opties open😁.

Wij wensen jullie allemaal hele  fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2023. Dat het ons allemaal voor de wind mag gaan in 2023.

Continua😀⛵️😘

Oant sjen 🙋‍♂️

1. Bé Vijge:
    15 december 2022
    Met genoegen over jullie escapades gelezen. Prachtig dat jullie dit doen. Petje af.
    Veel plezier bij thuiskomst in Joure. Geniet er ook daar van.
  2. Haakje:
    Hallo Trijntje en Johannes
    Wat een prachtige verhalen heb je geschreven, en wat was dat mooi om te lezen.
    En wat hebben jullie samen veel beleefd, en ontdekt.
    Ik wens jullie een goede thuiskomst en fijne en mooie feestdagen.😘🙋‍♀️
  3. Ina & Peter:
    15 december 2022
    Jullie boot blijft in Portugal achter? En dan in het nieuwe jaar weer terug?
    Prachtige avonturen bekeken en beleven wij via jullie ook! Dank!
    fijne kerstdagen en een goed en gezong Orkavrij Nieuwjaar.
  4. Trijnie en Johannes:
    16 december 2022
    De boot blijft in Olhaõ liggen. In januari varen we naar een werf in Portimao voor een paar klusjes. En daarna?????
  5. Arnold Eisma:
    Hallo Trijnie en Johan
    Ben blij dat ik al jullie reisverhalen kon lezen.
    Het was tot nu toe een prachtige reis met uitzondering van die Orka die nog steeds naar de tandarts moet.
    Wij hebben die reis ook gemaakt met een tweemaster en dan komen zeker de herinneringen ook weer boven.
    Jullie goede reis naar huis en gezellige dagen.
    Ik hoop volgend jaar weer leuke verhalen te mogen lezen.
    Groetjes Arnold Eisma
  6. Ed Zondag:
    15 december 2022
    Hoi Trijnie en Johan, heb ook met veel plezier jullie reis gevolgd. Heel interessant om te lezen over alle haventjes en hun geschiedenis die jullie aangedaan hebben. Goeie reis terug naar Grou en Prettige Feestdagen.
  7. Rita:
    15 december 2022
    Wat gaat de tijd snel....alweer een half jaar weg!
    Goede thuisreis, fijne feestdagen en Trijnie misschien tot zondag!!
  8. Arjan Kramer:
    15 december 2022
    Gezellig weer ff in Grou,fijne feestdagen samen met familie en vrienden.
    De reis wordt vervolgd maar dit avontuur hebben jullie alvast in the pocket en wij hebben genoten van de mooie verhalen, foto's en filmpjes.
  9. Grietje:
    15 december 2022
    Goeie reis zaterdag en tot gauw😘🍷
  10. Klaske:
    15 december 2022
    Mooie foto in kerstsfeer.........en korte broek! Zeker warme kleren aantrekken hier. Tot snel in Grou!
  11. Luuz &:Arnesto:
    16 december 2022
    Nou zeg dat, wat een mooie - spannende verhalen. Wat Ina zegt een orkavrij jaar.... Dat vond ik wel heftig idd om te lezen. Goede vlucht, geniet van de kids en iedereen die jullie gaan weerzien. Wie weet tot.... Fijne dagen ☃️❄️🥰
  12. Tjitske de Vries:
    16 december 2022
    Jah al half jaar om. Gaat super snel. Heerlijk wat jullie doen. Goede reis en tot heeeeeeel snel😘 enuhhh FELIZ NAVIDAD