Voorbereiding

24 mei 2022 - Grou, Nederland

Vandaag over 1,5  week gaat ons avontuur  naar het zuiden van Europa beginnen⛵️ 4 juni om12 uur gooien we de trossen los .

Hoe het begon.....Rinske vroeg aan   Johannes: en pap wat gaan we doen? Ik ben volgend jaar 3 maanden vrij, Jorn heeft dan ook vast wel een periode vrij van zijn werk, wil je nog met de boot naar Portugal?

Vanaf dat moment  kwam  onze droom in een stroomversnelling ( om maar even in scheepstermen te blijven😅) Dit duwtje van Rinske hadden we even nodig....uiteindelijk  gaan we  met zijn 2 en 😜, Rinske gaat naar Zuid Afrika en Jorn is dan aan het werk in Alaska👌

Er wordt ons vaak gevraagd of we het spannend vinden.....nou best wel!!

Houdt de mast het met slecht weer? (Gelukkig hebben we er 1 op reserve🤣) Houdt Trijnie zich goed met slecht weer🤢( geen reserve🤭)  de verraderlijke golf van Biskaje , voor de 1 ste keer nachtwachten draaien,  orka's voor de Portugese kust , andere zeezeilers ontmoeten met hűn verhalen. We hebben er héél veel zin en zijn er helemaal klaar voor om te vertrekken na een lange tijd van voorbereidingen.

Die zijn teveel om op te noemen, de foto's en filmpjes laten hier  een beeld van zien.

Deze laatste dagen in Grou staan in het teken van  de Vrijheid bevoorraden,  afspreken met vrienden en onze lieve buurtjes, en  afscheid nemen van onze families.

Wordt vervolgd⛵️😀😘

1. Monique Jonker:
    24 mei 2022
    Ikbkan niet wachten op alle mooie en spannende verhalen.
  2. Trijnie en Johannes:
    Even geduld nog😁
  3. Jenneken Wagenaar:
    De kop is eraf Trijnie! Leuk om te lezen. Het avontuur kan beginnen.😘🥳
  4. Trijnie en Johannes:
    24 mei 2022
    Eerst volgende week vrijdag de Friese meren nog even bedwingen ⛵️👍
  5. Dicky:
    24 mei 2022
    Ik denk dat Johannes zijn meest spannende dingen al gehad heeft...
  6. Trijnie en Johannes:
    24 mei 2022
    Ik hoop dat je gelijk hebt😅
  7. Klaske:
    24 mei 2022
    ik ben een leek, maar waar bewaar je een reserve mast ??????
  8. Trijnie en Johannes:
    Uhhhh , we hebben er 2, hahahaha
  9. Marjan otten:
    spannend
  10. Trijnie en Johannes:
    Nou ,zeker weten😀
  11. Grietje:
    24 mei 2022
    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen.
    Heel benieuwd wat jullie allemaal mogen meemaken.
  12. Trijnie en Johannes:
    25 mei 2022
    Daar zijn wij ook benieuwd naar😊
  13. Luuz &:Arnesto:
    24 mei 2022
    O god, ( of ojee....of wat gaaf...) heerlijk om mee te mogen op jullie reis/zeilavontuur. Ik kan niet wachten. Trijnie, where ever you go now. Johannes is bij je. Dat gaat goed komen. We komen nog langs voor een knuf en dan volgen we jullie hier met alle liefde - spanning - en mooie momenten.
  14. Trijnie en Johannes:
    Het gaat zeker goed komen, tot morgen , gezellig 😀🙋‍♀️
  15. Audrey:
    25 mei 2022
    Ik vind het super wat jullie gaan doen. Reis via de verslagen met jullie mee.
  16. Trijnie en Johannes:
    Leuk 🤗
  17. Tjitske de Vries:
    25 mei 2022
    Wat is het mooi om zo jullie verhalen te lezen en de foto,s te bekijken.
    Schiet “ lekker” op nu…..
  18. Trijnie en Johannes:
    Echt wel😁
  19. Rita:
    25 mei 2022
    Heel veel succes en plezier!
  20. Trijnie en Johannes:
    Dankjewel😘
  21. Jolanda:
    25 mei 2022
    Spannend maar heel leuk wens jullie heel veel fun en ga jullie zeker volgen 😘
  22. Jolanda:
    26 mei 2022
    Maar ook heeeel veeel succes 😉 nu zal ik mijn goeie mailadres gebruiken is ook ff wennen deze nieuwe 😀
  23. Ginie:
    26 mei 2022
    Spannend en dan ook weer zo mooi!!
    Geweldig om dit te kunnen volgen. Heel
    Veel succes samen 😍
    En vooral genieten 🥰
  24. Trijnie en Johannes:
    Gaan we doen🤗
  25. Sjoukje:
    27 mei 2022
    Heel leuk om jullie te volgen tijdens dit spannende avontuur! Veel succes met de laatste voorbereidingen 👍🏼🙂
  26. Trijnie en Johannes:
    27 mei 2022
    Dankjewel , we zijn de dagen aan het aftellen😊